Součástí všech dieselových vozů je také filtr pevných částic. Častěji se však setkáte s označením DPF filtr (Diesel Particulate Filter). Jeho účel je prostý, při provozu dieselového motoru vzniká množství malých pevných částic sazí. Tyto částice jsou pro okolní přírodu a lidský organismus velmi škodlivé. Je proto potřeba používat DPF filtr, aby tyto částice zachytil.

Jde o mechanický filtr, který má schopnost se čistit sám. Takovému čištění se říká aktivní regenerace. Když řidič na 15 minut a déle jede dostatečně rychle se zařazeným vyšším rychlostním stupněm, tak řídící jednotka upraví chod motoru tak, aby se teplota výfukových plynů zvýšila a částice se vypálily. Někdy se však stane, že se filtr zanese a je potřeba ho vyčistit jinou cestou. Říká se tomu repas DPF filtru. Možností čištění je více.

Možnosti čištění

Jednou z možností je čištění horkým vzduchem, ale je přitom potřeba filtr rozřezat a po vyčištění zase svařit, tato metoda může narušit jeho celistvost. Dále se může čistit přidáním aditiv, ale v tomto případě se může zanést i samotnými aditivy. Čistit lze filtr i ultrazvukem, při této metodě zase hrozí poškození filtru. Čistit lze filtr i pomocí suchého ledu.

Nejúčinnější možností je napojení filtru pevných částic na zařízení, které pracuje v uzavřeném okruhu a je nastavené na čištění filtru. Odstraní se všechny částice a filtr přitom není potřeba demontovat, ani jeho snímače a čidla. Cena filtru pevných částic je poměrně vysoká a vždy je výhodnější obrátit se na profesionály, kteří vám čištění filtru zajistí. Mezi nejlepší společnosti na trhu patří firma na Dpfpro.sk, která má s čištěním filtrů pevných částic bohaté zkušenosti a můžete si být jistí, že váš filtr bude kvalitně vyčištěný.

Similar Posts